cash_on_delivery

Payment Banner

Συχνές Ερωτήσεις

  1. Ποιά κριτήρια αξιολογεί το σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών;
  2. Σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών: Αντίσταση κύλισης
  3. Σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών: Πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα
  4. Σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών Εκπομπή θορύβου
  5. Επιπλέον κριτήρια/Δυνατότητες αξιολόγησης ελαστικών
  1. Ποιά κριτήρια αξιολογεί το σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών;

    Το σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών συμπεριλαμβάνει τρία στοιχεία:

    - Αντίσταση κύλισης (απόδοση καυσίμου):
    Το σύμβολο με την αντλία συμβολίζει την αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού: Όσο πιο μειωμένη τόσο λιγότερη είναι η ενέργεια που χρειάζεται και τόσο πιο μειωμένη είναι η κατανάλωση βενζίνης. Αυτός ο δείκτης πληροφορεί τους καταναλωτές τόσο για την απόδοση ενέργειας ενός ελαστικού όσο και για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα με τη μορφή χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

    Η αξιολόγηση απεικονίζεται σε κατηγορίες από «Α» έως και «G» παρόλο που το "D" δεν υφίσταται/απαντάται.


    - Πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα
    Αυτό το σύμβολο απεικονίζει την πρόσφυση ενός ελαστικού σε υγρό οδόστρωμα.
    Η πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα είναι ένας παράγοντας κλειδί όταν πρόκειται για την σίγουρη απόδοση ενός ελαστικού. Πι συνέπειες της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα είναι τεράστιες διότι τα ελαστικά με εξαιρετική πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα μειώνουν αισθητά το μήκος πεδήσεως.

    Όσο μικρότερο το μήκος πεδήσεως τόσο καλύτερη η κατηγορία.

    Οι διαβαθμίσεις του σήματος περί ελαστικών κατατάσσονται στις υποκατηγορίες «A» μέχρι «G» παρόλο που το "D" δεν υφίσταται/απαντάται.



    -Εκπομπή θορύβου

    Το σύμβολο με το μεγάφωνο απεικονίζει την εξέλιξη των θορύβων, που παράγει ένα ελαστικό, όταν κυλάει στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Αυτή η εκπομπή θορύβου μετράται σε Ντεσιμπέλ (dB). Η εκπομπή θορύβου των ελαστικών επιδρά στην συνολική ένταση του οχήματος και επηρεάζει όχι μόνο την άνεση κατά την οδήγηση, αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από άποψη θορύβου. Όσα περισσότερα μαύρα κύματα απεικονίζονται τόσο πιο έντονο θόρυβο κάνουν τα ελαστικά.



  2. Σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών: Αντίσταση κύλισης

    Το σύμβολο με την αντλία συμβολίζει την αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού: Όσο πιο μειωμένη τόσο λιγότερη είναι η ενέργεια που χρειάζεται και τόσο πιο μειωμένη είναι η κατανάλωση βενζίνης. Αυτός ο δείκτης πληροφορεί τους καταναλωτές τόσο για την απόδοση ενέργειας ενός ελαστικού όσο και για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα με τη μορφή χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

    Η εξοικονομήσεις καυσίμου που δημιουργούνται από ένα ελαστικό βαθμολογούνται με τις ίδιες κατηγορίες όπως και στις επιδόσεις περί ασφάλειας. Σε αυτή την περίπτωση όμως η κατηγοριοποίηση γίνεται πιο κατανοητή μέσω ενός πολύχρωμου πικτογράμματος, το οποίο ισοδυναμεί με το στάνταρ πικτόγραμμα που χρησιμοποιείται σε όλη την Ε.Ε. ως προς την απόδοση ενέργειας.

    Η αξιολόγηση απεικονίζεται σε κατηγορίες από «Α» έως και «G» παρόλο που το "D" δεν υφίσταται/απαντάται.

    Μια καλυτέρευση κατά μία κατηγορία σημαίνει εξοικονόμηση περ. 0,1 λίτρων καυσίμου σε 100 χμ. Μεταξύ των κατηγοριών «G» και «A» υπάρχει μια μείωση σε κατανάλωση καυσίμου περ. 7,5%.

    ΚατηγορίαΕλαστικά Ι.Χ.
    Αντίσταση κύλισης (CR) σε kg/t
    Ελαστικά ελαφρών οχημάτων
    Αντίσταση κύλισης (CR) σε kg/t
    Ελαστικά φορτηγών
    Αντίσταση κύλισης (CR) σε kg/t
    - A -
    ≤ 6,5 ≤ 5,5 ≤ 4,0
    - B -
    6,6 - 7,7 5,6 - 6,7 4,1 - 5,0
    - C -
    7,8 - 9,0 6,8 - 8,0 5,1 - 6,0
    - D -
    - - 6,1 - 7,0
    - E -
    9,1 - 10,5 8,1 - 9,2 6,1 - 7,0
    - F -
    10,6 - 12,0 9,3 - 10,5 ≥ 8,1
    - G -
    ≥ 12,1 ≥ 10,6 -
    Οριακές τιμές για την κατηγοριοποίηση της αντίστασης κύλισης



  3. Σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών: Πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα

    Αυτό το σύμβολο απεικονίζει την πρόσφυση ενός ελαστικού σε υγρό οδόστρωμα.
    Η πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα είναι ένας παράγοντας κλειδί όταν πρόκειται για την σίγουρη απόδοση ενός ελαστικού. Πι συνέπειες της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα είναι τεράστιες διότι τα ελαστικά με εξαιρετική πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα μειώνουν αισθητά το μήκος πεδήσεως.

    Η αξιολόγηση απεικονίζεται σε κατηγορίες από «Α» έως και «G» παρόλο που το "D" υφίσταται/απαντάται.
    Η διαφορά στο μήκος πεδήσεως από τη μία κατηγορία στην επόμενη έγκειται στο υγρό οδόστρωμα σε μια αρχική ταχύτητα ύψους 80 km/h μεταξύ 1 και 2 αποστάσεις οχημάτων (3,0 - 6,0 m), κατά μέσο όρο γύρω στα 4,5 m. Μεταξύ των κατηγοριών «G» και «A» βρίσκεται μια συνολική μείωση γύρω στο 30% του μήκους πεδήσεως.

    Συνολικά η διαφορά του μήκους πεδήσεως π.χ. μεταξύ του των κατηγοριών «A» και «F» αντιστοιχεί σε πάνω από 18 μέτρα.

    ΚατηγορίαΕλαστικά Ι.Χ.
    Χαρακτηριστική τιμή (G)
    Ελαστικά ελαφρών οχημάτων
    Χαρακτηριστική τιμή (G)
    Ελαστικά φορτηγών
    Χαρακτηριστική τιμή (G)
    - A -
    ≥ 1,55 - -
    - B -
    1,40 - 1,54 - -
    - C -
    1,25 - 1,39 - -
    - D -
    - - -
    - E -
    1,1 - 1,24 - -
    - F -
    ≤ 1,09 - -
    - G -
    - - -
    Οριακές τιμές για την κατηγοριοποίηση της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα

    (Η χαρακτηριστική τιμή «G» αφορά ένα υποθετικό ελαστικό. Η κατηγοριοποίηση της κατηγορίας πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα ισχύει αρχικά μόνο για ελαστικά Ι.Χ.. Οι μέθοδοι για ελαστικά μεγάλων οχημάτων και φορτηγών βρίσκονται υπό εξέλιξη.)



  4. Σήμα της Ε.Ε. περί ελαστικών Εκπομπή θορύβου

    Το σύμβολο με το μεγάφωνο απεικονίζει την εξέλιξη των θορύβων, που παράγει ένα ελαστικό, όταν κυλάει στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Αυτή η εκπομπή θορύβου μετράται σε Ντεσιμπέλ (dB). Η εκπομπή θορύβου των ελαστικών επιδρά στην συνολική ένταση του οχήματος και επηρεάζει όχι μόνο την άνεση κατά την οδήγηση, αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από άποψη θορύβου. Όσα περισσότερα μαύρα κύματα απεικονίζονται τόσο πιο έντονο θόρυβο κάνουν τα ελαστικά.

    Η σήμανση με 2 μαύρα ηχητικά κύματα αντιστοιχεί στην προδιαγραφή των οδηγιών της Ε.Ε. που ισχύει από τις 11/2012

    3 μαύρα ηχητικά κύματα
    Τα τρία μαύρα ηχητικά κύματα φανερώνουν μια υψηλή εξέλιξη θορύβου. Αυτή η κατηγοριοποίηση αντιστοιχεί στην στάνταρ οριακή τιμή της Ε.Ε. βάσει του κανονισμού "2001/43/EG" που ισχύει μέχρι τις 10/2012. Ένα ελαστικό με αυτή τη σήμανση κυλάει με περισσότερο θόρυβο από ότι επιτρέπεται βάσει προδιαγραφών των κανονισμών της Ε.Ε. από τον Νοέμβρη του 2012.

    2 μαύρα ηχητικά κύματα
    Τα δύο μαύρα ηχητικά κύματα φανερώνουν μια μέση εξέλιξη θορύβου. Αυτή η κατηγοριοποίηση αντιστοιχεί στην στάνταρ οριακή τιμή της Ε.Ε. βάσει του κανονισμού "661/2009/EG" που ισχύει από τις 11/2012.

    1 μαύρο ηχητικό κύμα
    Το ένα μαύρο ηχητικό κύμα φανερώνει μια μικρή εξέλιξη θορύβου. Οι τιμές θορύβου είναι τουλάχιστον 3 dB κάτω από αυτές που προβλέπει ο κανονισμός "661/2009/EG".



  5. Επιπλέον κριτήρια/Δυνατότητες αξιολόγησης ελαστικών

    Το νεοδημιουργηθέν σήμα πληροφορεί τους πελάτες για τα τρία βασικότερα κριτήρια: αντίσταση κύλισης, πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα και εκπομπή θορύβου.
    Ωστόσο υπάρχουν και επιπλέον σημαντικά χαρακτηριστικά προϊόντος που αφορούν την ασφάλεια, τα οποία πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την επιλογή ενός καινούριο ελαστικού.
    Αυτά είναι π.χ. τα χαρακτηριστικά Aquaplaning, η σταθερότητα κατά την οδήγηση, η διάρκεια ζωής, η ιδιότητες φρεναρίσματος σε στεγνό και υγρό οδόστρωμα καθώς και η συμπεριφορά σε χειμερινές συνθήκες.

    Οι κατασκευαστές επισημαίνουν ότι σήμα περί ελαστικών δεν μπορεί να ισχύσει ως αντικατάστατο όσον αφορά πιο συγκεκριμένες πληροφορίες, οι οποίες προκύπτουν από τεστ περιοδικών του συγκεκριμένου τομέα.
    Το σήμα περί ελαστικών προσφέρει συνεπώς, ως προς τα χειμερινά ελαστικά, π.χ. μόνο περιορισμένη αποδεικτική αξία διότι δεν απεικονίζονται σε αυτό τα χειμερινά χαρακτηριστικά.

    Σε τεστ ελαστικών που διεξήχθηκαν από περιοδικά περί αυτοκινήτων φαίνεται ωστόσο ότι παραμένουν σημαντική πηγή πληροφοριών για τους καταναλωτές καθώς πραγματοποιούν ελέγχους σε, εκτός από τα 3 κριτήρια που εμφανίζονται στο σήμα, ακόμη 11 χαρακτηριστικά του προϊόντος σχετικά με την ασφάλεια.



x