Τα ελαστικά που προσφέρουμε τα παραλαμβάνουμε άμεσα από γερμανούς κατασκευαστές. Επείδη όμως υπάρχουν γερμανοί κατασκευαστές οι οποίοι αυτόν τον καιρό έχουν μετατοπίσει για οικονομικούς λόγους την παραγωγή τους σε άλλες χώρες δεν μπορούμε να σας δώσουμε κάποια εγγύηση ότι η παραγωγή έγινε σίγουρα στη Γερμανία. Ωστόσο όλα τα ελαστικά υποκείνται σε αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανόνες ελέγχου, οι οποία προϋποθέτουν ύπαρξη υψηλών στάνταρ ποιότητας. Τα ελαστικά που πωλούνται εντός ΕΕ πρέπει να πληρούν το εν λόγω πρότυπο κάτι το οποίο πιστοποιείται με το σύμβολο «Ε», με κεφαλαίο «E» ή με μικρό «e» στην παρειά του ελαστικού.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε μια γενική εκτίμηση ως προς την χιλιομετρική απόδοση του ελαστικού διότι εξαρτάται από διαφορετικούς παράγοντες όπως π.χ. το βάρος του οχήματος, το οδόστρωμα, και την οδική συμπεριφορά του οδηγού.
Κατά κύριο λόγο ο προσδοκώμενος χρόνος ζωής ενός ελαστικού ανέρχεται σε δέκα χρόνια. Ελαστικά που διατηρούνται κατάλληλα ένα μέχρι και πέντε έτη ισοδυναμούν με τις προδιαγραφές ένός καινούριου ελαστικού. Τα ελαστικά «γερνούν» λόγων φυσικών και χημικών διαδικασιών. Αυτό ισχύει και για μη ή ελάχιστα χρησιμοποιημένα ελαστικά. Για να πραταθεί η διαδικασία γήρανσης γίνονται προσθήκες ουσιών στα μείγματα οι οποίες εμποδίζουν τις χημικές αντιδράσεις με το οξυγόνο και το όζον που έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης. Έτσι είναι εγγυημένο ότι ένα ελαστικό που διατηρείται κατάλληλα ένα μέχρι και πέντε έτη ισοδυναμεί με τις προδιαγραφές ενός καινούριου ελαστικού και δεν μειωνεκτεί ως προς την καταλληλότητα χρήσης του. Δώστε ωστόσο προσοχή στην χιλιομετρική απόδοση του ελαστικού. Εάν η μέση χιλιομετρική απόδοση είναι 44.000 km / έτος δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα καλοκαιρινά ελαστικά περισσότερο από 3,5 χρόνια ενώ τα χειμερινά ελαστικά το πολύ 7 χρόνια (με την προϋπόθεση ότι θα τα χρησιμοποιείτε μόνο τη χειμερινή σεζόν).
Ήδη με βάθος προφίλ 4 mm μειώνεται σημαντικά η πρόσφυση του ελαστικού στο οδόστρωμα και ειδικότερα όταν έχει υγρασία. Τα ελαστικά μπορούν να χάσουν την επαφή με το έδαφος έτσι ώστε να χαθεί ο έλεγχος του οχήματος και να μην υπάρχει δυνατότητα πέδησης. Για τον λόγο αυτό παρακαλούμε μην οδηγείτε με ελαστικά μεχρι και το νόμιμο βάθος προφιλ 1,6 mm. Τα καλοκαιρινά ελαστικά θα πρέπει να αλλαχθούν το αργότερο με βάθος 2 έως 2,5 mm ενώ τα χειμερινά ελαστικά ήδη με 4 mm υπόλοιπο βάθος προφίλ. Μπορείτε να μετρήσετε το βαθύτερο σημείο του προφίλ το οποίο βρίσκεται στις αυλακώσεις\ Οι ανυψώσεις που μοιάζουν με γέφυρες καθώς και οι ενισχύσεις στο επίσωτρο δεν λαμβάνονται υπόψη στην εκτίμηση του βαθμού χρήσης. Γύρω από την επιφάνεια του ελαστικού αναγράφεται επανειλημένα η συντομογραφία «TWI» (μπορεί να αναγράφονται και άλλα στοιχεία). Αν ακολουθήσετε το βέλος θα δείτε ότι σε αυτό το μέρος το προφίλ δεν είναι πολύ βαθύ. Ο λόγος: Σε ένα χρησιμοποημένο προφίλ μέχρι (από το το νόμο επιτρεπτά) 1,6 mm τα σημεία αυτά είναι ευδιάκριτα στην επιφάνεια και έχει επιτευχθεί το όριο φθοράς. Δεν πρέπει όμως να φτάσετε μέχρι αυτό το σημείο: Οι δοκιμές δείχνουν ότι η πρόσφυση μειώνεται ήδη από περίπου 3 mm και κάτω και ειδικότερα όταν έχει υγρασία.
Δυστυχώς δεν υπάρχει μια απάντηση που να έχει καθολική ισχύ.
Ωστόσο υπάρχουν πιθανές αιτίες:
\r\n A) Οδήγηση με μειωμένη πίεση στα ελαστικά ή με μεγάλο βάρος: Πρόκειται για αυξημένη τριβή σε συνεχή λειτουργία και ως εκ τούτου επέρχεται θερμική υπερφόρτωση του ελαστικού με αποτέλεσμα ορισμένα τμήματα του ελαστικού να μην μπορούν πλέον να αντέξουν την επιβάρυνση. Αυτό μπορεί να σημαίνει ξαφνική διάλυση της επιφάνειας κύλισης του ελαστικού ή το σκάσιμο αυτού.\r\n
\r\n B) Εξάλειψη εμποδίων (όπως π.χ. z.B. υπερυψωμένα πέτρινα κράσπεδα): Λόγω εξωτερικών επιδράσεων μπορούν να προκληθούν βλάβες σε μεμονωμένα ελαστικά οι οποίες είναι εν μέρει ορατές (παραμορφώσεις ή ρωγμές) ή ακόμη και καθόλου σε περίπτωση που η βλάβη έγινε σττο εσωτερικό του ελαστικού. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι, όπως και στην περίπτωση A) η διάλυση της επιφάνειας κύλισης του ελαστικού ή το σκάσιμο αυτού. Σε περίπτωση όμως που καλύπτονται με τέτοια ελαστικά μεγαλύτερες αποστάσεις, με μεγαλύτερη επιβάρυνση (υψηλές ταχύτητες, βαριά φορτία) υπάρχει περίπτωση εξάπλωσης της βλάβης. Πιθανές επιπτώσεις: Διάλυση της επιφάνειας κύλισης του ελαστικού ή σκάσιμο αυτού. Συνοψίζοντας, ένα ελαστικό μπορεί να σκάσει εάν καταστραφεί η βασική δομή του ελαστικου λόγω των ως άνω αναγραφόμενων αιτιών.
Στην εσωτερική και την εξωτερική πλευρα του ελαστικού βρίσκονται μεμονωμένα μέρη από καουτσούκ. Εάν αυτά είναι τοποθετημένα με ασύμετρο τόπο και οι αυλακώσεις στο προφίλ ξεκινώντας από τις εξωτερικές πλευρές δεν φτάνουν μέχρι το κέντρο πρόκειται για ελαστικά χαμηλού θορύβου. Λόγω του ειδικού τους προφίλ και του υλικού τους (μια επιπλέον σύνθεση από καουτσούκ) αυξάνεται η αντίσταση ως προς την κύληση στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα να μειώνονται σημαντικά οι θόρυβοι από την κύληση και να μειώνεται και η κατανάλωση καύσιμης ύλης του οχήματος.
Τα ελαστικά χωρίς ζάντες πρέπει να τοποθετούνται όρθια ενώ τα ζαντολάστιχα οριζόντια. Ο χώρος φύλαξης θα πρέπει να είναι σκοτεινός, δροσερός και ξηρός. Επίσης προσέξτε τα ελαστικά να μην έρθουν σε απαφή με βενζίνη, λάδι ή γράσσο.
Τα ελαστικά που προσφέρουν είναι αποκλειστικά από την τρέχουσα παραγωγή. Τα προϊόντα που διαθέτουμε στην αποθήκη και έχουν ηλικία πάνω από 2 χρόνια μαρκάρονται με τον χαρακτηρισμό DOT και συνοδεύονται από το έτος παραγωγής. Βάσει του χαρακτηρισμού DOT που βρίσκεται στην παρεία του ελαστικού μπορείτε να αναγνωρίσετε τόσο την ημερολογιακή εβδομάδα όσο και το έτος παραγωγής. Ωστόσο δώστε προσοχή ότι τα ειδικά χαρακτηριστικά του υλικού μπορούν να βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου εάν συνοδεύονται από καλή οδήγηση. Αυτό συμβαίνει διότι η σύνθεση του ελαστικού δεν αποτρέπει αμέσως τις επιβαρύνσεις από την οδική κυκλοφορία και μπορεί να σκληρύνει κι άλλο. Σύμφωνα με την γερμανική Ένωση εμπόριου ελαστικών επισώτρων και βουλκανιζατέρ (BRV) ισχύει ότι με την κατάλληλη οδήγηση τα ελαστικά μέχρι 3 ετών θεωρούνται ολοκαίνουργια ενώ μέχρι 5 χρόνια καινούρια.
Επειδή η ηλικία των αρχικών ελαστικών δεν μπορεί να καθοριστεί πλεόν μετά την αναγόμωση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το εξειδικευμένο εμπόριο ελαστικών και για το βουλκανιζατέρ μόνο η ημερομηνία κατασκευής του αναγομωμένου ελαστικού ώστε να γίνει εκτίμηση της διάρκεια ζωής ενός αναγομωμένου ελαστικού. Η διάρκεια ζωής ενός αναγομωμένου ελαστικού ξεκινά με την ημερομηνία κατασκευής του και φτάνει, όπως και στα καινούρια ελαστικά, μέχρι το πολύ 10 χρόνια. Πληροφοριακά: Για τα αναγομωμένα λάστιχα ισχύουν φυσικά τα ίδια κριτήρια ως προς την εγγύηση καθώς και τα νόμιμα κριτήρια όσον αφορά την ευθύνη για ελαττωματικά προϊόντα όπως ακριβώς και για τα καινούρια ελαστικά, ξεκινώντας με την ημερομηνία κατασκευής και την ημερομηνία παράδοσης στον καταναλωτή.
Κορυφαίες προσφορές
Προσφορές ελαστικών
Επιπλέον προσφορές
Προσφορές υπηρεσιών
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Βραβείο
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
elastika-online.gr
© 1999-2024 elastika-online.gr Μία προσφορά της Delticom OE